donderdag 2 juni 2011

Dag 6 :: Washington D.C.

Vandaag ging de wekker iets vroeger als de laatste dagen. Rond negen uur zaten we da ook al bij Starbucks voor een klein ontbijtje vermits het deze keer niet gratis is op het hotel. Musea en oorlogsmonumenten stonden vandaag op het programma.

Ons hotel is gelegen aan het einde van The Mall dus zijn we daar ook begonnen. We passeerden het Vietnam monument wat simpel maar best wel pakkend was. Meer als 50.000 namen van gesneuvelde soldaten staan er in een wand gegraveerd. Vervolgens langs het Lincoln Memorial en het Korean War Memorial. We waren ook al reeds een paar keer gestopt om wat te rusten in de schaduw. De warmte was echt extreem vandaag. 37° op de meter maar een gevoelstemperatuur van rond de 43°... We waren dan ook blij dat we na het Washington Monument en WWII Memorial de ene helft van de Mall gezien hadden en aan de musea konden beginnen.

Het eerste dat we bezochten was het American History Museum... Zoals de naam doet vermoeden was het een reis door de Amerikaanse tijd! Best wel interessant om te zien. Bij het buitenkomen zo snel mogelijk naar het volgende museum nl Natural History. In New York hadden we al een gelijkaardig museum gezien dus gingen we dit iets sneller door als het vorige! Het was hier trouwens ook véél drukker omwille van de vele schoolreisjes ;-)

Na dat bezoekje staken we de Mall over richting het Smithsonian Institution gebouw waar we iets dronken. Als laatste gingen we nog zien in het Air & Space museum. Dit ging blijkbaar wel om 17u30 dicht en we gingen er pas om 16u50 binnen... Een snelle korte indruk dus maar morgen gaan we terug omdat het er best wel imposant uitzag met alle vliegtuigen die aan het plafond vast hingen.

Rond half zes hebben we dan een taxi richting hotel genomen waar we wat hebben liggen relaxen, internetten, tv kijken, ... Nu gaan we nog snel een klein hapje eten en als afsluiter The hangover II gaan zien!

Grts from the white house
Foto's NY & DC :: http://s703.photobucket.com/albums/ww39/zjeroen/NY%20en%20washington/