zondag 29 mei 2011

Dag 2 :: NYC

De jetlag gaf gelukig niet al te veel last. Wel eens een paar keer wakker geworden maar allemaal toch goed kunnen slapen tot dat de wekker ging rond 7u. Rond 7u45 zaten we aan het ontbijt wat bestond uit roerei, iets van patatten en dan nog wafels, fruit, muffins, cookies enz... Niet slecht dus als het gratis is. We moesten om 9u de ferry hebben richting Liberty Island maar verrmits we pas rond 8u30 buiten waren konden we het niet meer halen met de metro dus hebben we maar een taxi genomen.

Na ons bezoek aan het Statue of Liberty stopten we ook nog even bij Ellis Island. Hier kwamen begin vorige eeuw de immigranten de VS binnen. Blijkbaar was er geen Daems of VDK voor geweest ;-)
Toen we terug in Manhattan aakwamen genoten we nog van een showke van de Royal Marine band en daarrna zette we ons toch verder door het financial district. Eerst het police museum bezocht, dan een tussenstopje bij de Subway voor een broodje, daarna via Wall St en de NY Stock Exchannge naar Ground Zero. Ze zijn er al serieus aan't werken maar toch doet het nog raar als je je inbeeld dat hier 10 jaar geleden twee  vliegtuigen in een wolkenkrabber vloog.
Als laatste zijn we dan Brooklyn Bridge overgewandeld en hebben we nog wat kiekjes genomen langs de Hudson met zicht op de Brooklyn en Mannhattan Bridge.

Het was ondertussen al 17u toen we terug met de metro in Manhattan waren. Even langs het hotel om te bekomen van het wandelen en de warmte om vervolgens iets te gaan eten bij T.G.I Fridays. Alle vier een steakske met puree. Het smaakte ons ;-) Toen we buiten kwamen was het reeds 19u30 dus wandelden we richting het Winter Garden Theatre waar we de 20u voorstelling van Mama Mia hadden. Het was zoals Ben zou zeggen "prachtig allemachtig" ;-)

Om de avond af te sluiten gaan we nu nog even NY by night verkennen. Iets wat je toch ook eens gezien moet hebben!

Groetjes!

1. Dat ziet er veel belovend uit! Maar je moet ook wel zeggen dat je Mama Mia gaan kijken bent he! Anders weten wij publiek totaal niet over wat het gaat ( als we geen facebook staan hebben ten minste).
    Ik hoor alleen maar lof dus laat jullie reis maar zo verder gezet worden!
    Greetzz from cloudy belgium!

2. Oeps miskeken :-p
    Da komt omdat ik om 5 uur opgestaan ben om met de amerikaanse belgen contact te houden!