zaterdag 28 mei 2011

Dag 1 :: Brussel - New York

Na lang aftellen was het vandaag eindelijk zo ver. Rond half zes pikte we Ben als laatste op en reden we richting Zaventem. Onderweg gelukkig nie in t al te veel file dus mooi op tijd daar.
Na het inchecken, dat vlot ging vermits we vrij vroeg daar waren, was het tijd voor de klassieke Starbucks voor het verlof in te zetten. Erna door de douane, handbagage controle en richting het vliegtuig. De vlucht van American Airlines heeft niet echt de reputatie goed op tijd te vertrekken maar vandag gelukkig wel... Iets na 10 stegen we op en rond 12u lokale tijd stonden we al op terug op de grond in New York.

Bij het uitstappen viel ons direct de drukkende warmte op. Customs ging zeer snel en nog geen 15 minuten later na het uitstappen stonden we aan de band voor de bagage. Deze kwamen ook vrij snel enkel had Gertjan zijne koffer een verdachte biergeur aan de buitenkant haha.

We wouden oorspronkelijk met de Airtrain en de LIRR richting Manhattan gaan maar omdat het overal zoveel rustiger was als dan ik verwacht had namen we de  taxi. Tot spijt kwamen we al wel vrij snel in de file terecht en dat gebeurde nog wel een paar keer tot dat  we aan het hotel waren. Daardoor zijn we toch zeker 1u15 of langer onderweg geweest al maakte dan wel zaken mee die je met de trein niet hebt zoals ne halve zot die ons voorbij reed omdat we ni snel genoeg een andere auto vorbij staken en gewoon "f*cking COCK" toeriep vanuit zenne auto haha. Echt hilarisch...

Iets na half drie arriveerden we aan het hotel wat er trouwens best wel goed uit ziet! We zitten op het 12e verdiep, vrij kleine kamer voor ons vieren maar proper en da's het belangrijkste. Na even tot rust te komen en ons te settlen zijn we erop uitgegaan voor een wandelingske. Omwille van het Memorial Day weekend is het precies echt wel druk in NYC.

Eerste tussenstop was Times Square. Imposant alleszins om te zien al moet het 's avonds nog sjieker zijn. Vervolgens een snelle hap bij de McDonalds om via de Toys-R-us (met reuzenrad en levensgroot barbiehuis) en de M&M Store richting het Rockefeller Center te gaan. Het weer was vrij goed dus besloten we om Top of the Rock te doen. Het uitzicht was echt zalig! Daarna zijn  we langs St Patricks Cathedral 5th Ave afgewandeld tot aan de hoek met Central Park. Hier hebben we nog even gezeten om wat te drinken en ben ik met Gertjan is de Apple Store gaan checken!

Het was toen uiteindelijk al ongeveer 20u (2u Belgische tijd) en het jetlagdipje begon door te wegen. We besloten dan ook met de metro terug naar het hotel te gaan. Onderweg nog snel ff ice coffee en frapucino genomen bij de Starbucks hier op de hoek van het hotel. Eenmaal terug op het hotel hebben we een verfrissend doucheke genomen en is het nu tijd om te gaan slapen. Morgen is het weer vroeg dag en staat er veel op het programma!

Foto's ga ik vandaag nog niet doen, misschien vanaf morgen of een van de volgende!
Grts vanuit The Big Apple

1. Wat een verhaal dat jullie kunnen vertellen... De hilarische toestanden van jullie komen er echt wel op he!
    Ik ben super blij voor jullie allemaal dat de eerste dag zo goed gegaan is!
    Ook vooral zo een prachtig weer en uitzicht!
    dat de foto's later komen is niet zo erg!
    Zo hebben we binnekort meer geniet van de foto's en de commentaren ervan!
    Groetjes have fun!

2. Mooie foto's (FB). Zo te zien hebben jullie het wel naar je zin! Het weer is er in ieder geval beter als hier. Nog veel plezier ... wij zullen wel gaan werken ;-)